Cele mai cautate joburi intre 2023 si 2025

 

În secțiunea anterioară, am discutat despre viitoarele tendințe de locuri de muncă pe care companiile le vor căuta, cu accent pe noile roluri care decurg din schimbările recente și ireversibile. Cu toate acestea, este important de reținut că profesiile tradiționale vor rămâne întotdeauna parte integrantă a societății. 

Tehnologiile online și cele emergente oferă ample oportunități de afaceri pentru companii, indiferent de dimensiunea lor, deoarece nu necesită investiții mari de capital pentru a genera profituri semnificative.

În secțiunea următoare, vom discuta viitoarele locuri de muncă cu mare cerere. 


1. Asistente și Medici de specialitate

Sectorul asistenței medicale se confruntă cu o cerere crescută de lucrători, în special ca răspuns la epidemia recentă. Asistentele și tehnicienii medicali din secțiile de medicină de urgență sunt la mare căutare. În unele țări, sectorul medical a câștigat încredere pe scară largă pentru răspunsul său la criză, ceea ce a condus la o creștere a vizitelor și o concentrare mai mare pe sănătatea personală.

Drept urmare, dermatologii, cardiologii, pediatrii și radiologii sunt printre cei mai căutați profesioniști din domeniul medical. Se estimează că până în 2025 vor fi necesare mii de recruți în sector, ceea ce face ca medicina să fie una dintre cele mai solicitate locuri de muncă.


2. Profesori

Profesorii au devenit cele mai solicitate locuri de muncă în 2021, cu multe posturi didactice vacante la începutul anului școlar 2021-2022, în ciuda procedurilor de concurs simplificate. În plus, creșterea învățământului obligatoriu a condus la o creștere a numărului de noi studenți, lărgind și mai mult decalajul dintre cerere și ofertă pentru profesori. Drept urmare, se așteaptă ca profesia de profesor să rămână locuri de muncă foarte solicitate în următorii ani, previziunile indicând oportunități semnificative de recrutare între 2023 și 2025.


3. Creative Freelancing

Există o cerere din ce în ce mai mare de profesioniști calificați care nu necesită o diplomă universitară pe piața muncii din Italia, iar printre aceștia se numără creatori, cum ar fi realizatori de video, caricaturi și designeri grafici. Se așteaptă ca acești profesioniști să experimenteze o creștere semnificativă a oportunităților de angajare.

Companiile mai mici, în special, caută să-și îmbunătățească prezența online cu conținut de înaltă calitate și optează din ce în ce mai mult pentru colaborări independente cu creativități specializate. Această tendință duce la o creștere a cererii de profesioniști creativi care pot oferi o muncă de top și pot ajuta companiile să iasă în evidență în peisajul digital.


4. Asiguratorii

În ultimii ani, sectorul asigurărilor a cunoscut o creștere exponențială, cu o cerere mare pentru polițe de viață, sănătate și venituri, precum și pensii suplimentare. Consultanții de asigurări care aspiră au nevoie doar de o diplomă de liceu pentru a intra în domeniu, dar poseda abilităților digitale poate face o diferență semnificativă în generarea de clienți potențiali și furnizarea de servicii de vânzări online, cum ar fi comerțul electronic și vânzările digitale. Generarea eficientă de clienți potențiali poate fi crucială pentru consultanții de asigurări în atragerea de noi clienți și extinderea afacerii lor.


5. Manager de durabilitate

Ca răspuns la orientările Agendei 2030, un program de acțiune global care vizează protejarea planetei și a locuitorilor acesteia, companiile sunt obligate să elaboreze un plan strategic de durabilitate.

Drept urmare, rolul de Sustainability Manager va deveni unul dintre cele mai solicitate locuri de muncă în anii următori.

Această figură în curs de dezvoltare va fi responsabilă pentru combinarea succesului în afaceri cu un impact minim asupra mediului. Pentru a realiza acest lucru, managerul de durabilitate va trebui să se concentreze pe implementarea principiilor economiei circulare, neutralității carbonului și lanțurilor de aprovizionare durabile, care vor sta la baza modelelor de dezvoltare viitoare. 


6. Jurnalişti şi Copywriters

În ultimii câțiva ani, consumul de mass-media a crescut semnificativ, ducând la o cerere crescută de profesioniști în industria jurnalismului, în special în televiziune.

În plus, odată cu creșterea utilizării internetului, a existat o creștere vizibilă a timpului petrecut pe motoarele de căutare. Acest lucru a condus la o creștere a concurenței și la necesitatea unui conținut mai convingător și de înaltă calitate pentru a atrage utilizatori. În consecință, domeniul copywriting-ului a evoluat pentru a satisface această cerere, dând naștere unor roluri la cerere precum editorii de conținut web și redactorii SEO, specializați în crearea de conținut care facilitează o poziționare mai bună în SERP-uri.

Aflați cum să gestionați eficient conținutul web și începeți-vă cariera într-unul dintre cele mai căutate locuri de muncă!


7. Manager de securitate cibernetică

Sectorul securității cibernetice se confruntă cu o creștere semnificativă a cererilor de locuri de muncă. Experții în securitate cibernetică sunt una dintre cele mai solicitate locuri de muncă datorită capacității lor de a proteja site-urile și datele sensibile de atacurile interne și externe ale hackerilor.

Companiile oferă posturi tehnice pentru analiza și managementul vulnerabilităților, precum și posturi de conducere care necesită expertiză IT și juridică.


8. Comunicare digitală

Pandemia de COVID-19 a forțat companiile să adopte noi strategii, să își redefinească producția și abordarea comercială și să investească într-o prezență online robustă. Drept urmare, cererea de profesioniști în marketing digital a crescut vertiginos, făcându-i unele dintre cele mai solicitate locuri de muncă în prezent. Companiile oferă diverse măsuri de sprijin pentru noii angajați, așa cum evidențiază manevra bugetului 2022, în special pentru lucrătorii tineri și cu experiență.

Având în vedere constrângerile de timp, companiile tind să prefere candidații cu pregătire cuprinzătoare și stagii de practică, permițându-le să intre și să înceapă noi roluri mai rapid.

Înscrie-te la un curs cuprinzător și practică în lumea digitală cu Cursul nostru cu stagiu!


9. Social Media Manager

Social Media Manager este unul dintre cele mai solicitate locuri de muncă din profesiile digitale. Fie ca angajat sau independent.

SMM-urile sunt esențiale pentru orice context de afaceri. Ei planifică și gestionează comunicarea pe rețelele sociale în conformitate cu planul de marketing și calendarul editorial, interceptează clienții potențiali online și ajută la crearea imaginii mărcii. Social Media Manager creează campanii plătite, cum ar fi Facebook Advertising sau pe platforma LinkedIn. Ei coordonează echipe de creatori și creatori de conținut pentru publicații pe platforme precum Instagram și execută strategii de social media.


10. Community Manager

Community Manager, pe de altă parte, acționează ca un ambasador al comunității digitale a companiei. Ei sunt fața companiei care participă la discuții web, ține pasul cu subiectele în tendințe și oferă clienților o abordare mai personală și mai directă. În general, întâlniți în companiile mai mari, aceștia pot deține un rol mai strategic decât Social Media Manager, dar pot ocupa și ambele poziții.


11. Specialist Web Marketing

Specialistul Web Marketing este o evoluție a profesiei tradiționale de marketing, adaptându-se la era digitală. Odată cu noile potențiale de comunicare pe internet, apar noi oportunități de afaceri pentru companii. Cu toate acestea, ușurința de a difuza informații pe web înseamnă, de asemenea, că există o marjă mică de eroare într-o strategie bună de marketing digital.

Ca o figură operațională, Specialistul Web Marketing combină comunicarea digitală cu vânzările pentru a sprijini eficient strategia de afaceri a companiei și este acum un membru esențial al organigramelor moderne.


12. Specialist SEO

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este o disciplină foarte specializată în domeniul mai larg al marketingului pentru motoarele de căutare. Acesta implică toate activitățile legate de optimizarea conținutului textual și a fișierelor de imagine ale site-urilor web pentru a îmbunătăți clasarea acestora pe motoarele de căutare precum Google.

Descrierea postului unui specialist SEO necesită abilități puternice de scriere, experiență în optimizarea conținutului multimedia și cunoaștere aprofundată a sistemelor principale de structură a paginilor web, cum ar fi CSS și HTML. Jobul de Specialist SEO este unul dintre cele mai solicitate joburi și poate raporta unui Manager SEO sau Manager de Marketing Digital.


13. Manager Inbound Marketing

Inbound Marketing este o metodă de comunicare centrată pe client care are ca scop atragerea și implicarea clienților oferind soluții la nevoile și problemele acestora, fără a recurge la acțiuni intruzive. Managerul de Inbound Marketing este responsabil pentru construirea unei strategii cuprinzătoare care include crearea unui canal de vânzări, de la prezentarea produsului până la experiența de cumpărare și asigurarea satisfacției clienților dincolo de etapa de cumpărare. Această abordare utilizează un model volant, în care clienții mulțumiți devin susținători ai mărcii și ajută la stimularea creșterii companiei.

Rolul managerului de Inbound Marketing este crucial atât pentru corporațiile mari, cât și pentru startup-uri. Acest job necesită un nivel ridicat de responsabilitate și expertiză, deoarece implică dezvoltarea și executarea unor strategii eficiente care pot ajuta afacerile să se dezvolte și să-și atingă obiectivele.


14. Digital Strategist

Un Strategist Digital este un membru crucial al oricărei organizații structurate care posedă o gamă largă de abilități tehnice și operaționale necesare pentru a construi o strategie digitală convingătoare și eficientă, bazată pe KPI-uri specifici. Acest job online combină abilități atât din contexte online, cât și din offline, cum ar fi managementul de proiect, cu un accent puternic pe expertiza digitală.

Digital Strategist are responsabilitatea de a proiecta întreaga strategie digitală pentru a asigura succesul afacerii. Ele joacă un rol vital în identificarea publicului țintă, evaluarea tendințelor pieței și recomandarea tacticilor pentru a obține rezultatele dorite. Abilitatea de a gândi creativ, critic și analitic este esențială pentru a excela în acest domeniu.


Voi ce job preferati? 

Sursa foto: eg.dk 


Comentarii